Nikomu nie trzeba przedstawiać tej klasycznej, angielskiej marki samochodów. Podwaliny pod tę markę zostały założone w 1913, w Anglii. Założyli ją dwaj panowie, Lionel Martin oraz Robert Bamford. Rozpoczęli oni produkcję samochodów sportowych, które ścigały się na torze biegnącym pod wzgórze Aston w hrabstwie Buckingham. Z połączenia nazwiska pierwszego dżentelmena oraz nazwy toru wyścigowego powstała nazwa Aston Martin. Pierwszy samochód noszący tę nazwę powstał w 1914, było to nadwozie samochodu Isotta – Fraschini z czterocylindrowym silnikiem Coventry Simplex.
Pierwsze logo marki w żadnej mierze nie przypominało tego, które znamy dziś. Pierwszym logo były czarne litery „A” i „M” wkomponowane w okrąg. Dopiero w 1921 r. powstało logo, które zapoczątkowało całą gamę skrzydlatych znaków na masce samochodów. Skrzydła, które zostały na długo symbolem tych samochodów, oznaczają wolność oraz prędkość.
Zalążek dzisiejszego giganta ze Stuttgartu powstał w 1931 roku. Na początku była to firma inżynieryjna pod przewodnictwem jej założyciela – Ferdynanda Porsche. Oferowali swoje usługi innym niemieckim producentom samochodów i nie tylko. Przeróżne rozwiązania techniczne w niemieckich samochodach z początku XX w. zawdzięczano właśnie firmie Porsche. Pierwszym samochodem, jaki zaprojektowali, był legendarny Garbus, lecz nawet wtedy nie nosił on ich specyficznego logo. Pierwszym, który je nosił, był model 356 w 1954.
Charakterystyczne oznaczenia marek samochodów Porsche, którym są przyozdobione samochody tej firmy, ma dość zagmatwane pochodzenie. Jedna wersja historii powstania głosi, iż zostało one zaprojektowane na serwetce w restauracji w Nowym Jorku. Inna znów mówi o tym, że na zlecenie Ferdynanda Porsche, zaprojektował je designer firmy Volkswagen. Nie zmienia to faktu, że emblemat firmy stanowi połączenie herbu kraju związkowego (Badenia – Wirtembergia) oraz herbu miasta Stuttgart, w którym znajduje się siedziba firmy Porsche
Firma Maserati została założona w Bolonii, 1 grudnia 1914 r. Stworzyło ją pięcioro braci – Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore oraz Ernesto. Wszyscy oni byli związani z motoryzacją, zatrudnieni byli wcześniej w różnych firmach. W 1926 roku odnotowali pierwszy znaczący sukces – ich samochód wygrał wyścigi Targa Florio, odbywające się w sycylijskich górach.
Na symbol ich firmy pięciu braci naprowadziła fontanna Neptuna w ich rodzinnym mieście. Na Piazza Maggiore znajduje się bowiem fontanna, która jest poświęcona bogu mórz – Neptunowi. Symbolem władzy Neptuna jest trójząb i stąd właśnie bracia Maserati wzięli symbol, który stał się symbolem tej marki.
Bayerische Motoren Werke, czyli Bawarskie Zakłady Motorowe, to firma, której przedstawiać nie trzeba nikomu. Powstała 7 marca 1916 roku i do dziś zadziwia precyzją wykonania swych produktów. Na samym początku swego istnienia zwała się jednak Bayerische Flugzeugwerke -Bawarskie Zakłady Lotnicze. Zajmowała się głównie produkcją silników lotniczych, pierwsze pojazdy drogowe tej marki po zmianie nazwy w 1922 roku to były motocykle. Później do oferty trafiły również samochody.
Logo tej marki budzi, całkiem słusznie, skojarzenia z lotniczymi korzeniami firmy, albowiem przypomina wirujące śmigło. Oficjalna wersja mówi jednak o tym, że są to barwy kraju związkowego, w jakim mieści się siedziba firmy, Bawarii. Biało – niebieski układ barw w rzeczy samej przypominać może śmigło.
Firma Ford była pionierem, jeżeli chodzi o taśmową produkcję samochodów. Wcześniej pojazdy wytwarzano metodami rzemieślniczymi, pracownicy krążyli wokół nieruchomego pojazdu, montując go, aż był on gotowy. Henry Ford wraz ze swym modelem T zrewolucjonizował przedsięwzięcie produkcji samochodów, robiąc dokładnie odwrotnie niż do tamtej pory. W pierwszej fabryce Forda to gotowy pojazd poruszał się na taśmie, a robotnicy wykonywali kolejne czynności na poszczególnych stanowiskach.
Logo firmy Ford zmieniało się na przestrzeni lat, lecz jeden element pozostał niezmienny. Od samego początku w symbolu firmy umieszczone jest nazwisko założyciela. Pierwsze owalne logo zostało zaprezentowane w 1912 r. Konkurencyjną koncepcją było logo ze skrzydlatym trójkątem, jednak tę koncepcję odrzucono. Charakterystyczny niebieski kolor dołożono w roku 1927 i od tamtego czasu w zasadzie logo poddawane jest tylko kosmetycznym zmianom.
Ta firma to pionierzy. Pierwszy samochód w historii powstał właśnie w niej. Jej twórca, Karl Friedrich Benz stworzył pierwszy samochód w roku 1885. Choć diametralnie różnił się od dzisiejszych pojazdów, choćby tym, że miał trzy koła, nie miał opon, a zamiast kierownicy był przyrząd inspirowany sterem w łódce – to był właśnie początek. Na przestrzeni lat samochody się zmieniały, tak jak zmieniała się również firma Mercedes – Benz. Działalność pod tą marką została rozpoczęta w 1926 roku, założyli ją wyżej wymieniony Karl Benz oraz Gottlieb Daimler, projektant pierwszego motocykla. Sama część „Mercedes” pochodzi od imienia córki jednego z kooperantów tej firmy – Emila Jellinka.
Historia trójramiennej gwiazdy, z którą skojarzyć można firmę Mercedes – Benz wiąże się z legendą. Głosi ona, że Gottlieb Daimler narysował gwiazdę nad zdjęciem swego domu i rzekł małżonce, że ta gwiazda wzejdzie nad zakładami Daimlera, przynosząc szczęście i pomyślność. Trzy ramiona gwiazdy symbolizują trzy kierunki, w jakich miała się rozwijać owa firma i oznaczają samochody, samoloty oraz łodzie.