Panel klienta

FAQ

Jak zarezerwować samochód?

Rezerwacji samochodu można dokonać przez zakładkę „ZAREZERWUJ ONLINE”, za pomocą czatu messenger na naszej stronie, telefonicznie lub mailowo.

 

Jakie dokumenty wymagane są do wynajęcia samochodu?

Do realizacji usługi wynajmu pojazdu wymagamy ważny dokument prawo jazdy (uprawnienia posiadane conajmniej od roku), dowód osobisty lub

paszport. Oprócz powyższych dokumentów wymagamy również imiennej karty bankomatowej/płatniczej klienta celem blokady kaucji zwrotnej oraz autoryzacji tożsamości.

 

Z jakim minimalnym wyprzedzeniem można dokonać rezerwacji? Rezerwację należy składać maksymalnie na około 2h przed planowanym odbiorem pojazdu. W przypadku chęci rezerwacji pojazdu z „szybkim odbiorem” w przedziale godzinowym 19\00 – 08\00 zachęcamy do potwierdzenia rezerwacji poprzez infolinię +48 882552882. Każda rezerwacja złożona online wymaga naszego potwierdzenia.

 

Czy jako obcokrajowiec mogę wynająć samochód?

Tak, pod warunkiem posiadania odpowiednich dokumentów.

Dla przykładu: wymagamy blankiet prawo jazdy, który został wydany na terenie UE, Wielkiej Brytanii, krajów które należą do Strefy Schengen.

 

Czy można odebrać samochód w wybranym przeze mnie miejscu?

Tak, podstawiamy również pojazdy pod wskazany adres. Na terenie Katowic (oddział ul. Jankego 11) oraz w Krakowie, Balice (parking BaliceLot24) wydanie i zwrot pojazdu są bezpłatne. Podczas składania rezerwacji można wybrać jeden z kilkunastu punktów odbioru w całej Polsce, dla utworzonych punktów dodatkowa opłata jest zryczałtowana i jest widoczna podczas procesu rezerwacji online. Podstawienie oraz zwrot samochodu Pod adresem, który wskaże klient jest możliwy, natomiast taka usługa jest wyceniana indywidualnie, a stawka z kolei różni się w zależności od modelu samochodu i waha się między 2,00 pln - 6,00 pln za każdy kilometr [w jedną stronę].

 

Czy możliwy jest wynajem samochodów bez limitu kilometrów?

Dla pojazdów w segmencie B istnieje możliwość wynajmu pojazdu z klauzulą

 

„bez limitu kilometrów”. Dla pozostałych segmentów obowiązuje limit kilometrów. Podczas składania rezerwacji online widoczny jest limit kilometrów na cały okres wybrany przez klienta oraz stawka za dodatkowe kilometry.

Ewentualne „nad-kilometry” rozliczane są po zwrocie pojazdu.

 

Czy do cen podanych na stronie należy doliczyć podatek VAT?

Nie, wszystkie ceny podane na naszej stronie są kwotami BRUTTO.

 

Czy wypożyczonym samochodem mogę wyjechać poza granice Polski?

Istnieje możliwość wyjechania pojazdem poza granice Polski WYŁĄCZNIE ZA PISEMNĄ ZGODĄ.

 

Czy samochodem może kierować inna osoba niż Najemca? Przewidujemy możliwość dopisania dodatkowych kierowców do umowy, warunkiem jest okazanie oryginalnego dokumentu tożsamości oraz prawa jazdy. Taka usługa jest bezpłatna.

 

Czy wypożyczalnia oferuje jakieś usługi dodatkowe/akcesoria?

Tak, oferujemy następujące usługi dodatkowe/akcesoria:

  1. Zniesienie udziału własnego w szkodzie – znosi odpowiedzialność finansową Najemcy za uszkodzenia na pojeździe oraz dodatkowo ubezpiecza szyby i opony od zdarzeń
  2. Pakiet mycia – pozwala na zwrot auta w dowolnym stanie czystości.
  3. Pełna ochrona szyb i opon - znosi odpowiedzialność finansową za uszkodzenie opony oraz
  4. Fotelik dziecięcy ISOFIX 0-36kg

 

Czym jest kaucja i czy jest wymagana przy wynajmie samochodu?

Kaucja, inaczej mówiąc depozyt zwrotny jest kwotą zabezpieczającą ewentualne roszczenia wynikające z umowy najmu pojazdu. Wynajem bez kaucji jest możliwy dla klientów, którzy zrealizowali u nas conajmniej 6 wynajmów. Warto również wiedzieć, że kaucja nie jest jednoznaczna z wysokością udziału własnego w szkodzie.

 

Czy jest możliwy wynajem z OC sprawcy?

Aktualnie nie współpracujemy bezpośrednio z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi, natomiast często realizujemy wynajem aut zastępczych natomiast nie w wariancie bezgotówkowym. Procedura realizacji tego typu usługi wymaga opłacenia z góry kwoty najmu na rzecz naszej wypożyczalni, po czym Towarzystwo Ubezpieczeniowe zwraca środki poszkodowanemu.

 

Czy mogę wykorzystać samochód do jazdy po torze?

Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umowy nie wyrażamy zgody na jazdy po torze, branie udziału w wyścigach, pokazach i tym podobnych.

 

Czy odbiór/zwrot auta może odbyć się w sobotę lub niedzielę? Tak, pracujemy w systemie 24/7 natomiast obsługa w sobotę oraz niedziele wiąże się z dodatkowym kosztem 100,00 PLN.

 

W jakich godzinach można wynająć i zwrócić samochód?

W naszej wypożyczalni nie ma żadnych ograniczeń, warto jednak wiedzieć że wydania i zwroty w godzinach od 18\00 wieczorem do 10\00 rano wiążą się z opłatą dodatkową 100,00 pln.

 

Czy auto dostaje zatankowane do pełna?

Zgodnie z wewnętrznymi procedurami wypożyczalni zawsze tankujemy pojazdy do pełna przed wydaniem samochodu. W skrajnych sytuacjach może się zdarzyć, że pojazd nie będzie posiadał pełnego zbiornika. Wówczas ten fakt zostanie odnotowany w protokole wydania pojazdu, a klient będzie miał możliwość zwrotu pojazdu z takim samym stanem jak przy wydaniu.

Warto wiedzieć, że w przypadku zwrotu pojazdu z ilością paliwa mniejszą niż podczas wydania nasi pracownicy zatankują pojazd po zwrocie, a klient zostanie obciążony kwotą 10,00PLN za każdy zatankowany litr.

 

Czy auto trzeba umyć przed jego zwrotem?

Tak, przed zwrotem wymagamy umycia samochodu przynajmniej w stopniu umożliwiającym pracownikowi weryfikację techniczną oraz wizualną pojazdu. Istnieje również możliwość wykupienia pakietu mycia, wówczas protokół zwrotu tworzony jest bez obecności klienta po wymyciu auta.

 

Jaki jest wymagany minimalny wiek Najemcy?

Minimalny wiek to 21 lat. Odstępstwa są możliwe na indywidualne zapytanie.

 

Czy auta są czyszczone przed wynajmem?

Zgodnie z wewnętrznymi procedurami naszej wypożyczalni wszystkie samochody wydajemy klientom czyste w środku jak i na zewnątrz. W skrajnej sytuacji może się zdarzyć, że pojazd nie będzie idealnie wyczyszczony. Taki fakt zostanie odnotowany w protokole wydania auta.

 

Czy jest możliwość wynajmu z kierowcą?

Realizujemy również tego typu usługi, natomiast każdy przypadek wyceniamy indywidualnie.

 

PODCZAS TRWANIA WYNAJMU

 

Kto ponosi koszty eksploatacji samochodu w trakcie wynajmu? Standardowo za koszty związane z eksploatacją auta takie jak terminowe przeglądy, wymiana oleju czy sezonowa wymiana opon odpowiadamy my.

Dbamy o to żeby nasze auta zawsze były odpowiednio przygotowane do wynajmów, wykonując takie czynności w przerwach między rezerwacjami. Niemniej komputer może zgłosić konieczność wymiany np. oleju lub klocków hamulcowych podczas trwania wynajmu, a wtedy klient jest zobowiązany do poinformowania nas o tym fakcie. My mając na uwadze pełne bezpieczeństwo klienta, decydujemy czy samochód należy natychmiast oddać do serwisu czy można z tym zaczekać do zakończenia najmu.

 

Czy mogę przedłużyć czas wynajmowania samochodu?

Istnieje możliwość przedłużenia rezerwacji pod warunkiem dostępności danego pojazdu.

 

Czy na czas trwania najmu jest możliwość pozostawienia własnego samochodu na naszym parkingu?

Taka możliwość w 100% przypadków istnieje w naszym oddziale w Katowicach, natomiast w Krakowie należy taki temat poruszyć przed przyjazdem ze względu na ograniczoną ilość miejsc parkingowych.

 

Co w przypadku awarii auta lub wypadku?

W pierwszej kolejności należy zadzwonić na nasza infolinię pod nr +48 882552882. Jeśli zdarzenie miało miejsce w nocy i żaden konsultant nie odbierze telefonu prosimy o wezwanie pomocy ASSISTANCE z naszej polisy i holowanie pojazdu (w przypadku poważnej awarii lub wypadku adres holowania: Katowice ul. Jankego 11).

Z naszej polisy assistance należy ci się również pojazd zastępczy, możesz samodzielnie zorganizować pojazd zastępczy dzwoniąc na infolinię Towarzystwa Ubezpieczeniowego.

Wszystkie informacje na temat polisy OC / AC / Assistance znajdziesz w mailu, który został do ciebie wysłany wraz z dokumentami dot. Wynajmu pojazdu.

Pamiętaj aby niezwłocznie poinformować nas o jakimkolwiek zdarzeniu drogowym.

 

 

KAUCJA

 

Czym jest kaucja i czy jest wymagana przy wynajmie samochodu?

Kaucja, inaczej mówiąc depozyt zwrotny jest kwotą zabezpieczającą ewentualne roszczenia wynikające z umowy najmu pojazdu. Wynajem bez kaucji jest możliwy dla klientów, którzy zrealizowali u nas conajmniej 6 wynajmów. Warto również wiedzieć, że kaucja nie jest jednoznaczna z wysokością udziału własnego w szkodzie.

 

W jakiej formie mogę uiścić kaucję?

Preferowana metoda płatności kaucji to preautoryzacja na karcie płatniczej klienta. Procedura polega na blokadzie środków, które po zwrocie pojazdu zostają odblokowane. Inne metody płatności kaucji typu gotówka, przelew są możliwe wyłącznie za indywidualną zgodą kierownika wypożyczalni.

 

W jakim czasie zostaje zwolniona kaucja?

Blokadę na karcie zwalniamy maksymalnie do 48h roboczych od zwrotu pojazdu, natomiast zazwyczaj dyspozycję tworzymy do 24h.

 

Czy brak kaucji jest równoznaczny z brakiem udziału własnego w szkodzie?

Nie, brak kaucji nie jest równoznaczny z brakiem udziału własnego w szkodzie. Kwota kaucji nie jest również jednoznaczna z wysokością udziału własnego.

Udział własny można obniżyć za pomocą dodatkowego pakietu.

 

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

Na czym polega udział własny w szkodzie i ile wynosi?

Udział własny w szkodzie to maksymalna kwota odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe z winy Najemcy i likwidowane z naszej polisy AC. Wysokość udziału własnego zależy od modelu samochodu i waha się między 2 000 zł a 15 000 zł. Limit udziału własnego nie obowiązuje w przypadku rażących naruszeń ze strony Najemcy np. jazda pod wpływem alkoholu.

 

Czy jest możliwość całkowitego zniesienia udziału własnego? Jako nieliczna wypożyczalnia tego typu oferujemy całkowite zniesienie udziału własnego w szkodzie. Aby skorzystać z tej możliwości wystarczy wybrać dodatek „Zniesienie udziału własnego w szkodzie”. Koszt tego typu usługi jest zależy od segmentu pojazdu.

 

Czy jeżeli auto zostanie uszkodzone podczas trwania najmu nie z mojej winy ponoszę odpowiedzialność za samochód?

W takim przypadku Najemca nie odpowiada finansowo za powstałe szkody. Warunkiem jest:

-niezwłoczne poinformowanie nas o zdarzeniu pod nr +48 882552882

-wezwanie na miejsce zdarzenia policji

-udostępnienie nam notatki policyjnej z miejsca zdarzenia lub wskazanie adresu komendy policji, z której przyjechali funkcjonariusze (jeśli policja nie wydała notatki).

 

-przesłanie opisu zdarzenia na email: [email protected] (miejsce, dzień, godzina, marka i model pojazdu sprawcy wraz z numerem rej., zdjęcia dwóch uszkodzonych pojazdów [sprawcy oraz naszego] z miejsca zdarzenia

 

W jakich sytuacjach odpowiadam do kwoty wyższej niż wysokość udziału własnego?

Najemca odpowiada do kwoty równej kosztom naprawy powstałej szkody (nawet jeżeli kwota przekracza wysokość udziału własnego), w sytuacjach w których:

  1. Najemca był pod wpływem alkoholu i/lub środków odurzających.
  2. Najemca nie posiadał ważnego prawa jazdy w trakcie trwania
  3. Inne przypadki opisane w

 

Kiedy odpowiadam za zużycie opon?

Najemca odpowiada do kwoty równej kosztom naprawy powstałej szkody (nawet jeżeli kwota przekracza wysokość udziału własnego), w sytuacjach w których:

  1. Najemca był pod wpływem alkoholu i/lub środków odurzających.
  2. Najemca nie posiadał ważnego prawa jazdy w trakcie trwania
  3. Inne przypadki opisane w

 

PO WYNAJMIE

 

W jakim czasie zostaje zwolniona kaucja?

Blokadę na karcie zwalniamy maksymalnie do 48h roboczych od zwrotu pojazdu, natomiast zazwyczaj dyspozycję tworzymy do 24h.

 

W jakim czasie otrzymam fakturę?

Fakturę wystawimy w formie elektronicznej na adres mailowy najemcy maksymalnie do 15 dnia następnego miesiąca.

 

W jaki sposób zostaje potwierdzony stan techniczny wynajmowanego pojazdu przy zwrocie? Czy otrzymam potwierdzenie zwrotu kaucji?

Stan techniczny pojazdy udokumentowany jest protokołem wydania/zwrotu pojazdu oraz zdjęciami wykonanymi przez naszego pracownika. Protokół zwrotu przesyłany jest automatycznie na adres email Najemcy w momencie jego wygenerowania podczas zwrotu.

O złożonej dyspozycji zwrotu kaucji Najemca jest informowany SMSʼem oraz wiadomością e-mail.

 

Spodziewam się mandatu, w jaki sposób dostanę o tym informację?

Jeżeli organ przesyłający mandat umożliwia wskazanie sprawcy to podajemy dane Najemcy odpowiednim organom. Jeśli organ przesyłający nie umożliwia wskazania sprawcy (np. mandat na terenie Węgier), wówczas obciążamy mandatem bezpośrednio Najemcę.

Menu